duminică, 11 august 2013

Top 10 trasee montane prin ochii unui copil

Topul Dianei - ture făcute până la 9 ani


1. Valea lui Stan
  • Munții Făgăraș - lângă barajul Vidraru
  • vârsta - 9 ani
  • traseu nerecomandat copiilor de acestă vârstă și fără experiență
  • am folosit un ham, un anou cu carabină și două bucle



2. Cheile Galbenei
  • Munții Apuseni - zona Padiș
  • vârsta - 8 ani
  • traseu nerecomandat copiilor de acestă vârstă și fără experiență
  • am folosit un ham, un anou cu carabină și câteva bucle


3. Cetățile Ponorului (traseul prin peșteră)
  • Munții Apuseni - zona Padiș
  • vârsta - 8 ani
  • traseu nerecomandat copiilor de acestă vârstă și fără experiență
  • am folosit un ham, un anou cu carabină, câteva bucle și o semicoardă













4. Cîrnic - Curmătura Bucurei - Lacul Bucura și înapoi
  • Munții Retezat
  • vârsta - 7 ani
  • traseu recomandat copiilor cu rezistență fizică și psihică bună



5. Canionul 7 scări
  • Munții Piatra Mare - lângă Valea Timișurilor
  • vârsta - 8 ani
  • traseu nerecomandat copiilor de acestă vârstă și fără experiență
  • nu am folosit ham, dar recomand folosirea acestuia



6. Gura Râului - Prăpăstiile Zărneștilor - Cabana Curmătura
  • Munții Piatra Craiului
  • vârsta - 9 ani
  • traseu recomandat copiilor


7. Traseul Balcoanelor
  • Munții Apuseni - zona Padiș
  • vârsta - 8 ani
  • traseu recomandat copiilor de acestă vârstă 


8. Lumea Pierdută
  • Munții Apuseni - zona Padiș
  • vârsta - 8 ani
  • traseu recomandat copiilor de acestă vârstă


9. Valea Albă - până "La Verdeață"
  • Munții Bucegi - zona Bușteni
  • vârsta - 4 și 7 ani
  • traseu nerecomandat copiilor de acestă vârstă 



10. "Valea lui Bran"   :)  vacanță la Vila Bran
  • localitatea Bran
  • vârsta - 5 și 9 ani
  • ideal de la 3 la 8 ani


9 comentarii:

  1. Un blog foarte bine structurat, la obiect, curat, usor de parcurs, prezinta informatii utile pentru iubitorii traseelor montane din Romania.
    Felicitari pentru idee si consecventa! Voi urmari cu interes noile aparitii " Muntele prin ochii unui copil "

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc! Am sa pun si povestile lipsa din acest top, dar momentan nu dispun de prea mult timp.

    RăspundețiȘtergere
  3. He he, tare fain!
    Pont: Varful Moldoveanu, prin Malita si Scarisoara (cu Tibi, 6 ani) ;).
    Traseu recomandat copiilor de aceasta varsta, cu buna rezistenta fizica, nerecomandat parintilor cu diverse spaime privind limitele celor mici...
    Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Excelent! La 6 ani Moldoveanu! Te rog da-mi amanute despre traseu (masina pana unde, timpi, "cazare", zile, perioada a anului, etc) Vreau si eu sa mergem acolo!

      Ștergere
    2. Pe Moldoveanu am ajuns din sud, dinspre Arges. Pana in Slatina (com. Nucsoara) ai asfalt, dupa care incepe drumul forestier. La vreo 3-4 km de Slatina faci stanga, pe Valea Cernatului si mai mergi vreo 28 de km spre Curmatura Malitei, pana la poalele Varfului Gruisoru.
      Cu 4x4 drumul e OK si poti ajunge chiar mai departe. Noi am cam zgaltait Loganul, anul asta mai tare ca anul trecut, fiindca drumul se mai stricase intre timp.
      De aici (cca 2200 m alt) incepe traseul propriu-zis, care nu e complicat, ci doar foarte lung. Se merge mai mult pe curba de nivel (pe Valea Lunga, Furfuescu, Scarisoara), exceptand ultima parte, unde trebuie urcat si coborat Varful Rosu. Toata distractia (pe jos) a durat cam 11 ore, cu tot cu pauze.
      Cazare se gaseste in Nucsoara sau Slatina, dar varianta cu cortul pe Varful Gruisoru e cea mai cea! In plus, ofera avantajul plecarii in traseu imediat ce te trezesti, nu dupa 3 ore de hurducaiala... Iar drumul cu masina merita si el mai mult de 3 ore, fiindca e absolut superb si e pacat sa nu-l savurezi cum se cuvine (si) prin obiectivul camerei foto!
      Noi am fost la inceputul lui septembrie, si e preferabil sa nu urcati in sezon ploios, altfel aveti de-a face cu noroaiele de pe drum (anul trecut, in noiembrie, nu am putut inainta decat vreo 5 km pe Valea Cernatului).
      Ca timp total alocat iesirii recomand 3 zile, dar merge si in weekend, mai ales daca plecati de vineri dupa-amiaza.
      Daca vrei mai multe detalii (timpi intermediari etc) iti pot pune la dispozitie... poate facem un "schimb de experienta" :D

      Ștergere
    3. M-am uitat un pic pe harti. Pare o varianta destul de simpla.
      Facem "schimb de experianta"!
      Am sa te rog sa-mi transmiti o adresa de email prin formularul de contact sau prin autentificare google la transmiterea unui mesaj ca acesta.

      Ștergere
  4. Super trasee nu numai pentru copii ci pentru noi oamenii mari care nu le-am vazut decit partial .Personal am fost prin cheile Galbenei destul de periculos, traseu de gradul 4 ,nu stiu daca un copil poate parcurge un asemenea traseu pe funii si lanturi , mai bine trebuie vazut mai cu atentie .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum scriu la "Epopee in Apuseni". Nu am prea mult timp din pacate. Urmatoarea poveste va fi despre Cheile Radesei, dupa care va veni traseul Cheile Galbene, unde vor aparea pozele si amanuntele respectivei ture (de retinut ca am fost intr o perioada secetoasa). Oricum Cetatile Ponorului ne-a solicitat cam la fel si postarea este deja facuta.
      Recomandarile mele pentru unii or parea poate excentrice sau exagerate (referitor la echipament sau experienta), dar nu sunt. Sunt sigur ca au fost copii care nu au avut aceste conditii indeplinite si au trecut cu bine, dar nu trebuie sa mergem pe munte ca la o ruleta ruseasca.
      Nu stiu la ce te-ai referit cu gradul 4, dar daca este UIAA noi nu am intalnit aceasta dificultate, probabil din cauza secetei am mers mult prin albia raului.
      Ce pot spune, ca lund-o prin pestera dupa Cascada Evantai traseul a fost crunt. Acolo mi-a fost frica si nici nu am avut ce vedea. Practic ocolirea pesterii este cea mai buna varianta.

      Concluzie: Nu recomand acest traseu adultilor fara experienta pe munte si cu un raport greutate forta dezavantajos! Copiilor nici atat!

      Ștergere
  5. Ai mare dreptate, pentru dezvoltarea copiilor este foarte importanta interactiunea cu natura. Cele mai frumoase amintiri din copilaria mea sunt legate de excursii, de tabere la munte si de plaja (am copilarit la malul marii). Mult succes!

    RăspundețiȘtergere